dinsdag 4 januari 2011

14.IM

Had al een beeld van IM toepassingen. Positief en negatief .MSN , Skype , Al@din chat noem maar op.  Velen kunnen het leven niet meer voorstellen zonder. Ikke wel.
Dankbaar gebruik maken van de mogelijkheden kan.Zo is het nog binnen de bibliotheekwereld. Maar wel driftig op zoek naar inhoudelijk ,doeltreffende en effectieve inzet van IM richting klant.

Global business
De werkweek van mijn zus hangt van conference calls aan elkaar : prachtig dat het kan maar bij IBM moet het natuurlijk ook . Hier wordt ik niet vrolijk van. Zij ook niet overigens. Wel zinvol om van zo dichtbij in de praktijk mee te maken hoe de wereld zo snel verandert onder invloed van digitale intwikkelingen. Het effect op het werk, de mensen en de sociale contacten. Het heeft hier echter altijd gegaan om de 'business'. Niet om een gesubsidieerde gemeenschapsvoorziening . Maar business wordt het bij ons nu ook .   

Meer gemak , meer services  
Dat willen onze klanten . Misschien wil 'onze' klant dat ook dat wij IM  gaan inzetten .Hoop wel dat er dan een effectieve en werkbare manier gevonden wordt om dat te doen.Vraag en aanbod beter in beeld én daarna professioneel in de markt gezet natuurlijk.Hier wordt landelijk aan gewerkt. Hoop dat het op tijd is...

Kosten en baten afwegen : hier ontkomen we niet aan. Kiezen ook niet!

1 opmerking:

  1. Bij het maken van een keuze om wel of niet met IM te starten is het zeker belangrijk de klant als uitgangspunt te nemen. Daar doe je het tenslotte voor! Ook de vraag 'waarom willen we IM inzetten' of 'wat willen we ermee bereiken' moeten de besluitvorming bepalen. En niet het idee we moeten chatten aanbieden omdat het vernieuwend is.

    BeantwoordenVerwijderen