Volg Bibliotheek 2.0 ontwikkelingen incl. de Bibliotheek 2.0 Ning community al jaren.Deze informatie is niet nieuw voor mij. Dat kan ook niet anders met mijn functie.
Mijn digitale vaardigheden laten behoorlijk te wensen over....da's erg , maar daar wordt aan gewerkt . ..Maar:
Elk nadeel heb z'n voordeel
Met een coördinerende taak bij onze website en ook bij onze vorige website had ik een aantal vragen. Zo kwam ik al snel bij Dennis Eijsten van de VOB terecht . Ook Jan de Waal van toen nog de bibliotheek Oss heeft mij de nodige informatie gegeven. Beide personen zijn betrokken bij de ontwikkeling van mijnbibliotheek.nl. Kijk : da's nou mooi: via een landelijke gebruikersgroep( Joomla) onder voorzitterschap van Jan blijf ik keurig op de hoogte van landelijke ontwikkelingen.. .Helemaal geweldig want er kan zoveel meer ... én er moet ook zoveel meer.De techniek gaat mijn pet natuurlijk ver te boven maar de uitgangspunten, de achterliggende gedachten, de haken en ogen, de ( commerciële) belangen: HKA( Bicat) zit hier ook altijd bij, zijn zo de moeite waard. Ook het overleg met collega's uit het land. ..heel belangrijk om over je eigen grenzen heen te kijken.
Het is net als met Twitter... als je eenmaal weet wie je moet volgen...
Rol van de bibliotheek
Het effect van digitale ontwikkelingen op de wereld , de maatschappij,het werk, de mensen en last but not least : de rol van de bibliotheek in de samenleving ...Soms angstig en bedreigend maar ook: het is zo belangrijk dat wij digitale mogelijkheden aangrijpen .Alles op alles te zetten om die niet als bedreiging maar als kans te pakken.....
Bibliotheek 2.0
Geweldig toch : A librarian's 2.0 Manifesto ! Ik sta 100 % achter de inhoud.
Ook de filmjes van Dennis over mijnbibliotheek.nl.Deel 1 en 2 zijn de moeite waard.
Er wordt achter de schermen zo hard gewerkt aan vernieuwing ...Bibliotheek 2.0 maakt dit zichtbaar ...Nu kunnen wij digitale middelen effectiever inzetten om ons bedrijf en producten én diensten beter op de wensen van de klant af te stemmen. Ons bereik vergroten : zorgen dat we zijn waar de klant is. Zenden én ontvangen .Juist door de inzet van sociale media kan dat.
Gauw door naar mijn laatste ding
"digitale middelen effectiever inzetten om ons bedrijf en producten en diensten beter op de wensen van de klant af te stemmen"
BeantwoordenVerwijderenHoe zou je dit concreet aan willen pakken?